2014. április 26., szombat

Aquincum 2.0

2014. április 25-én épp az aquincumi könyvmegálló környékén jártam, és nem hagyhattam ki, hogy bele ne kukkantsak a szekrénybe, hogy összehasonlítást tegyek a januári helyzettel. Kellemesen csalódtam!

Másodszori látogatásommal is elismerem, hogy ezt a szekrényt rendkívül jó helyre tették. Forgalmas, mégsem zavaró helyen áll, és az arra járó helyiek, vagy a messzebbről, HÉVvel jött látogatók is könnyedén útba ejthetik, megtalálhatják. Hátrébb lakótelep áll, ami rengetek ott élőt rejt magában. Ez a tömeg a HÉV felé azon az úton megy el, ami mellett áll a könyvmegálló. Illetve üzletek, szupermarket van közvetlen közelében, így akinek erre van dolga, biztosan meglátja a szekrényt és belenéz.

Csúnya esős, párás, kellemetlen idő volt, és arra gondoltam, ez az idő nem kedvez a szekrénynézegetésnek, biztosan senki sem fogja használni. Egyik kezemben tartottam az esernyőt, másikkal kinyitottam a szekrényt, majd közben készítettem pár képet. (Érdekes mutatvány volt, ahogy a könyökömmel támasztottam ki az ajtót, jobb karommal szorítottam az ernyőt, hogy a bal kezemben lévő telefonnal fényképezzek.) A szemerkélő eső ellenére rengetegen jártak arra kora délután, fél 1 körül. Nagy boldogságomra az ott töltött kb. 5-10 perc alatt rajtam kívül négy látogatója is akadt a létesítménynek.


Az ott tapasztaltak bemutatását először a könyvszekrény állapotával kezdeném. Összehasonlítva az előző látogatás képeivel és az itt közölt felvételekkel, látható a fejlődés.


A szekrény zsúfolásig meg volt rakodva könyvekkel. Úgy látszik, hogy közeledik a jó idő, valóban jobban gondozzák, és ezért dicséret is jár a könyvtárnak és az adományozóknak. Igaz ugyan, hogy amint látszik is, régebbi példányok találhatók, de hasonló állapotú könyveket szoktak 1-2 száz Ft-ért árulni, ez pedig itt ingyen van. Olyan érdekesebb munkákat találtam a polcokon, mint Stendhal: Vörös és fekete (igaz ugyan, hogy csak I. kötetet); Karinthy, Moravia munkája, illetve egy tekintélyes méretű Dumas sorozattól vált meg valaki. Ezek a példányok (a bal oldali képen látható, fentről a második polcon sorakozó példányok) meglehetősen régi és kopottas kiadványok, de egykori szépségük, díszkötésük még nyomokban fellelhető. Volt még itt Ki kicsoda, Pannonhalmi Szemle több száma, Polgári Törvénykönyv és sportolókról, sporterkölcsről szóló könyv. A januárban fellelt Berkesi könyvek közül még mindig akadt itt mit választani.
Ami a látogatókat illeti, igen jóleső volt látni, ahogy szállingóztak. Egy lány nézte át többször is a szekrény mindkét oldalát, ő biciklivel érkezett ebben a nedves időben, de érződött, hogy célirányosan kanyarodott erre. Két idősebb, egyszerű öltözetű férfi is nézegette mindkét oldalát (egyik még közben dudorászott és motyogott - otthonosan érezte magát). Majd elmenetelemkor még jött egy hölgy is, aki odaballagott a szekrényhez.
A képek 2014. 04. 25-én készültek
Csak álltam ott, és néztem őket. Amint idegen áll idegen mellett, és némán nézik a nyitott szekrény tartalmát. Egyetértésben, türelmesen, egyik az egyik felét, másik a másikat, majd cserélnek. Volt, hogy egyszerre hárman vizsgálgatták, egyik oldalon a fiatal és idős együtt,  szemben pedig a másik férfi. Majd ha végeztek, cseréltek és helyet adtak egymásnak.
Melengető érzés volt látni ezt a jelenetet, és ekkor éreztem, hogy ez az ügy igenis nemes, és érdemes vele foglalkozni!
Az urak nem vittek semmit, a lány viszont két könyvvel távozott.
Kíváncsi vagyok, milyen állapotban van a többi szekrény. Ha időm lesz rá, megnézem őket, és akkor újabb posztok is születhetnek majd róluk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése